مالتی مدیا (Multimedia) یا همان چند رسانهای
شمامیتوانید نسخه مالتی مدیا را با قابلیت ورق زدن صفحات به صورت افکت گذاری شده(بدون نیاز به نرم افزار جانبی جهت خواندن و یا بازکردن فایلهای PDF) در اختیار مشتریان خود قرار دهید. قادر خواهید بود عکس، فیلم، موزیک، ویدئوهای یوتیوب، لینک و… را در این نسخه به نمایش بگذارید.
و همچنین قابلیت تعریف کیفیت و سایز دلخواه جهت نمایش در تلفن همراه، قابلیت خروجی به صورت فایل Exe ،Zip ،Html و اپلیکیشنهای مکینتاش و موبایل و رایت به روی CD امروزه یکی از مهمترین رکنهای یک تجارت موفق تبلیغات است.
تعدادی از نمونه کارها
قفسه مطبوعاتی | pressshelf.ir
هر اندازه محصول ارزشمند و یا خدمات ارزندهای داشته باشید، مادامیکه آن را به دیگران معرفی نکنید، کاری انجام ندادهاید.
یکی از پرجاذبهترین و بهترین راههای تبلیغ، استفاده از سی دیهای چند رسانهای تبلیغاتی یا همان مالتی مدیا(مولتی مدیا) سی دی میباشد که از هر کتابچه، بروشور و یا کاتالوگ چاپ شدهای جذابتر بوده و به علاوه هزینه پایینتری را در پی دارد. زیرا سی دیهای مالتی مدیا فقط یکبار طراحی شده و با هزینۀ اندکی قابل تغییر میباشند و تکثیر آنها به راحتی و حتی با یک کامپیوتر شخصی امکانپذیر است، در حالی که تغییر نسخههای چاپی مراحل متعدد و پر هزینهای را در بر دارد. پتانسیل بالا در ارائۀ اطلاعات و بهرهگیری از متن، صدا، تصویر، فیلم، انیمیشن، موسیقی، لینکها و هزاران قابلیت نرم افزاری دیگر نشان از قدرت فوق العادهی این رسانه است.
طراحی بصورت کاملا مستقل از سیستم کاربر میباشد و قابل اجرا بر روی کلیه سیستمهای عامل و سازگار با هر رزولوشن مانیتور خواهد بود.
سی دی مالتی مدیا در سایزهای مختلف به همراه طراحی جلد با آرم و شناسه شرکت شما، از بهترین هدایای تبلیغاتی و ابزار بازاریابی و اطلاع رسانی روز دنیا جهت عرضه در نمایشگاهها، سمینارها، ارسال به مشتری و غیره میباشد علاوه بر اینها در دنیایی که ذخائر طبیعی و جنگلها رو به نابودی است در مصرف کاغذ صرفه جویی کرده اید!
یک سی دی چند رسانهای (مالتی مدیا) چه امکاناتی را دارد؟
از دید فنی اهم قابلیتهای سی دی مالتی مدیا داشتن امکانات زیر است که بنا به نوع کاربرد سی دی ( آموزشی، تبلیغاتی، سازمانی، اطلاع رسانی و تفریحی و… ) استفاده از هر دسته از امکانات در اولویت قرار میگیرد.
معرفی کامل محصولات و خدمات و…
- عدم وجود محدودیت در ارائه محتوا پخش خودکار (autorun)
- نمایش انیمیشن
- نمایش فیلم
- نمایش عکسها و گالری
- نمایش فایلهای متنی و کتابهای الکترونیک (ebook)
- امکانات استفاده از صفحات و محتویات فضای وب به صورت آنلاین و آفلاین (فناوری جدید)
- پخش موسیقی
- اجرای فایلهای PDF در داخل محیط مالتی مدیا
- پیوست انواع فایل با فرمتهای مختلف از قبیل PDF، Word و…
و به طور کلی طیف گستردۀ امکانات ویژگیهای منحصر به فرد سمعی و بصری است که بنا به نوع کاربرد قشر مخاطب سی دی، استفاده هر دسته از امکانات در اولویت قرار میگیرد.
هر یک از موارد دارای ابزار کنترل مختص به خود میباشد اعم از کنترل صدا و اندازه تصویر، وضوح و شفافیت و اندازه عکسها و…
لازم به ذکر است که این دسته از امکانات به دلیل فراگیر بودن آنها به عنوان مشخصه اصلی سی دیهای چندرسانهای شناخته شدهاند و امکانات جانبی دیگری نظیر تغییر زبان، نصب و استفاده از نرمافزار خاص و… میتواند در اینگونه سی دیها گنجانده شود.
مزایای استفاده از کاتالوگ الکترونیکی و سی دی مالتی مدیا
با توجه به چندرسانهای بودن بهترین تاثیر را در نظر بازدیدکنندگان دارد.
سی دی مولتی مدیا از هر کتابچه، بروشور و یا کاتولوگ چاپی جذابتر بوده و به علاوه هزینه کمی را در پی دارد.
سی دی مولتی مدیا فقط یکبار طراحی و تولید شده و با هزینۀ کمی قابل تغییر است، در حالی که تغییر نسخه چاپی مراحل متعدد و پر هزینهای را در بر داشته و اکثرا موجب طراحی مجدد محصولات میگردد.
سهولت کپی برداری و به تعداد مورد نظر تکثیر کردن یکی دیگر از ویژگیهای سی دی مولتی مدیا میباشد. مثلا برای کاتالوگ چاپ شده، شما باید برای چاپ دوباره کاتالوگ، اجباراً به آن شرکت یا چاپخانه مراجعه کرده و این در حالیست که برای سی دی مالتی مدیا و کاتالوگ الکترونیکی، میتوانید با کامپیوتر شخصی خود آنها را به تعداد دلخواه تکثیر کنید.
سی دی مالتی مدیا به اندازه یک سایت محدود نیست و میتواند به سادگی تمامی اطلاعات و تصاویر را به طور کامل شرح داد.
توانمندیهای ما برای تولید و ارائه انواع سیدی مالتی مدیا
- طراحی اینترو ( -Flash Animation- 3D Animation- تیزر مانند- تلفیقی – Multimedia )
- فیلمبرداری
- کارگردانی فیلم (تبلیغاتی – سخنرانی – ساده – کارگردانی ساده – کارگردانی حرفهای)
- عکاسی حرفه ای
- تولید انیمشین ( 2d- 3d ) – ( swf- avi) و…
- ایجاد محتوا ( متن- تصویری – حجم محتوا )
- موزیک (آماده – آهنگسازی )
- صدایگذاری ( معمولی – حرفهای )
- طراحی theme صفحات سی دی مالتی مدیا
- مونتاژ و تدوین فیلم
- اجراء و پیادهسازی سی دی مالتی مدیا
- اجرای Motion graphic- video graphic- video art
- طراحی لیبل سی دی، کاور سی دی و پکیج کامل سی دی
- تکثیر سی دی
مالتیمدیا چگونه باعث کاهش هزینههای شما میشود؟
شما میتوانید با هزینهای اندک سی دی مالتی مدیای خود را به روز نمائید.
با توجه به هزینههای بسیار بالای کاتالوگهای سنتی هزینههای طراحی، ساخت و تکثیر سی دی کاتالوگ بسیار منطقی و مناسب با هر بودجهای میباشد. هزینه تکثیر سی دی بسیار پایین و منطقی میباشد.
میتوانید لینک مالتی مدیا را روی سایت قرار دهید و برای مشتریان خود ارسال کنید.
چرا استفاده از مالتی مدیا؟
از دید تجاری سی دی مالتی مدیا همان کارت ویزیتهای چاپی هستند که روند الکترونیک و به روز به خود دادهاند و از آنجا که این رسانه تبلیغاتی موفق کشورهای پیشرفته دنیا است نگرش مخاطبین به فعالیت شما را تغییر خواهد داد.
دانستن این مهم که سی دی بر خلاف کارت و یا بروشور حداقل یکبار و به طور دقیق دیده میشود.
در اختیار داشتن کلاسیکترین شیوه اطلاع رسانی این نکته را اثبات میکند که در برنامهریزی دارای اهدافی متناسب با عصر پیشرفت و تکنولوژی هستید.
مقرون به صرفه بودن هزینه طراحی و تکثیر و کاهش هزینههای چاپ کاغذی (زیرا همه میدانیم که اکثر تبلیغات کاغذی و… به سرنوشت خوبی دچار نمیشوند).
بر خلاف محصولات کاغذی یک سی دی مالتی مدیا حجم وسیعی از اطلاعات شما را در بر میگیرد که کاربر به راحتی در محیطی دلنشین با صرف کمترین زمان به بیشترین شناخت از محصول و یا هدف آموزشی شما دست پیدا میکند.
بسیاری از مطالب مهمی که باید شفاهی توسط خود شما و به صورت حضوری به مخاطبین توضیح داده شود از طریق سی دی به همراه ضمیمههای لازم یکجا و کامل به تک تک مخاطبین ارائه میشود.
وقتی تمام ابزارهای سمعی و بصری به بهترین شکل و متناسب با وقتی که مخاطب شما آنرا آزادانه تعیین میکند ارائه میشود کاربر شما به هیچ وجه از نوع اطلاع رسانی شما احساس خستگی نمیکند.
یک سی دی مالتی مدیا میتواند خط مشی، اهداف، توان و نیازمندیهای اجرایی نظیر پروژههای انجام یافته و در حال انجام و… را با چیدمان درست از نظر کیفیت و درجه اهمیت نشان دهد و خواسته شما را تامین کند.
اعتقاد به این مهم که هر سی دی یک تیزر قابل پخش در هر زمانی و مکانی است و نیز میتواند تواناییهای شما را به خارج از مرزهای ایران نشان دهد.
یک سی دی مالتی مدیا آنچه که مخاطبین از شما نیاز دارند و آنچه شما از مخاطبین انتظار دارید را شفاف بیان میکند و از هزینههای شما به پاسخگویی سوالات مخاطبین به صورت ارتباط مستقیم میکاهد.
عمر سی دیهای چند رسانهای بسیار بالاتر از محصولات کاغذی است و بر خلاف کتاب، انتشار مجدد آن در طی مدت کوتاهی امکانپذیر است.
سرانه استفاده مردم از محصولات سمعی و بصری بسیار بالاتر از محصولات نشریهای است و در واقع یک تصویر درست از یک موضوع میتواند از چندین کتاب گویاتر باشد و سریعتر هم به خاطر سپرده میشود.
یک سی دی مالتی مدیا بر خلاف محصولات کاغذی دارای فهرستی پویا و سریع است و در کمترین زمان کاربر را با هدف مورد نظر میرساند.
یک سی دی مالتی مدیا میتواند همزمان چندین هدف آموزشی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی را دنبال کند که بنا به همین علت تمام اقشاری که به یک و یا قسمتی از آن اهداف نیاز دارند به سیدی مراجعه کنند که باعث انتشار بیشتری میشوند.
تاثیر مالتی مدیای تبلیغاتی در فروش بیشتر
در این حالت تیم شما تلاش میکند تا با کمک جذابیت عناصر موجود در مالتی مدیا محصولش را به بهترین شکل معرفی کند. هرچند دایره محصول اینجا تنها منحصراً به معنای یک محصول فیزیکی نیست. نشان دادن وسعت یک کسبوکار و افراد درگیر در آن، نمودارهای مختلف ارزشآفرینی و سوددهی و موفقیت در جهت تشویق سرمایهگذاران. همچنین نشان دادن مراحل رشد یک پروژه با کمک فیلمها یا انیمیشنهای دو بعدی در هر قالب مالتی مدیا از تصویر گرفته تا صوت با توجه به جامعه هدف میتواند در چهارچوب مالتی مدیای تبلیغاتی تعریف شود.
مالتی مدیای کاربردی
تولید محتوا در قالب ساختارهای متنوع مدیا عرضهی آن به شکل سی دی، دی وی دی و… در دستهی مالتی مدیای کاربردی قرار میگیرد. تمرکز مالتی مدیای کاربردی بر رفع نیاز مخاطب هدفی است که برای آن تعریف شده است. این نیاز میتواند صرفاً پخش یک یا چند مستند و نگاهی به نمایشگاه تصاویر مقاطعی از تاریخ باشد. همچنین ممکن است، سی دی آرشیو مجلات با امکان گوش دادن به صدای مقالهها و نگاهی به نقشهها باقابلیت بزرگنمایی تصاویر و… باشد.
تاریخچه مالتی مدیا یا چند رسانهای
روزنامه ها جزو اولین ابزار اطلاع رسانی بودند. روزنامهها تقریبا به عنوان پدربزرگهای قدیمی انواع مدیا شناخته میشوند. در روزنامه ها از متن و تصویر برای جذاب تر کردن محتوا استفاده می شد. مخاطبین هم با ارسال نامه و بیان نظراتشان با آن ارتباط برقرار میکردند. ولی استفاده از روزنامه فقط محدود به مردم با سواد بود. حوالی سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۰۱ هم پای رادیو و ارسال پیام باز شد و این ماجرا با تولد تلویزیون در اواسط قرن بیستم شکل دیگری به خود گرفت بعد از آن دنیا تازه داشت به تصاویر متحرک عادت میکرد که سروکلهی کامپیوترها پیدا شد. و درنهایت در سال ۱۹۸۴ بود که اولین رابط کاربری پا به عرصه گذاشت. یکی دو سال بعد هم اینترنت اکسپلور توسعه پیدا کرد. درنهایت این روزها ابزارهای چندرسانهای و انتقال مفاهیم با کمک مدیا یا رسانههای مختلف از طریق صفحات نت و مجازی تبدیل به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای جذب مخاطب شده است.
از ویژگی مالتی مدیا
- اجرا در تمام سیستم عاملهای ویندوز
- کاملاٌ تعاملی و اینتراکتیو (Interactive)
- حجم کم فایلها که باعث میشود CD بدون وقفه در کامپیوترهای معمولی و قدیمی هم اجرا شود.
- طراحی بر اساس استاندارد رزولوشن صفحه (Resolution 1024×768)
- طراحی انیمیشن 3 بعدی لوگو و…
- افکتهای صوتی و تصویری کاملاً حرفهای
- اجرای نرمافزار در چند زبان مختلف
- بدون مشکل به هم ریختگی فونتها (عدم وابستگی به سیستم عامل)
و بسیاری امکانات دیگر…